Försäljningsvillkor ​

Försäljningsvillkor konsumenter

Beställning 

De ekologiskt odlade blomsterlökarna från naturalbulbs.nl levereras när det är planteringsdags för dem i just ditt geografiska område. Utanför det här tidsintervallet kan du förbeställa lökar, så att de sedan kan levereras när det är tid för plantering. Vid beställning under planteringsperioden skickar vi din beställning inom några dagar, maximalt en vecka. Försäkring ingår i försändelsen av blomsterlökarna. Vid eventuella oförutsedda problem vad gäller tillgång eller leverans, upplyser vi dig snarast möjligt. Vi är måna om att hålla vår webbsida uppdaterad och gör allt inom vår makt för att leverera det urval, de volymer och kvaliteter som du har beställt. Alla priser som listas är exklusive porto & frakt.

Integritetsskydd 

Din integritet är viktig för oss. Information kring ditt köp används endast av Natural Bulbs för att genomföra din beställning samt, om du så önskar, till att uppdatera dig med trädgårdstips och kring framtida, nya produkter. Vi upplåter aldrig dina personuppgifter till tredje part.

Returer och skador i samband med frakt 

Vid alla köp som du genomför på distans gäller att du är berättigad till 14 arbetsdagars ångerrätt. Detta betyder att du kan returnera varan inom 14 arbetsdagar. Då vi fått tillbaka varan återbetalar vi priset på varan. Vänligen notera att du själv står för fraktkostnaderna vid en retur.
Se till att undersöka emballaget noggrant vid leverans. Om det har betydande skador (i form av vatten-, riv-, eller krosskador) ska du inte ta emot paketet utan bestrida leveransen. Om du tar emot ett skadat paket ska inte Natural Bulbs hållas ansvarig för transportskadorna.​

Beställning 

Det är enkelt att lägga en beställning hos naturalbulbs.nl! Lägg de valda produkterna i din varukorg genom att trycka på knapparna ‘beställ’ eller ‘lägg i varukorgen’. Därefter kan du välja att fortsätta shoppingen till dess att du känner dig nöjd, eller så kan du gå vidare till betalning direkt. Skapa gärna ett kundkonto hos oss – på så vis kan du gå tillbaka och titta på din beställningshistorik nästa gång du vill beställa en leverans av någon av dina favoriter. Alternativt kan du ange din persondata som ""gäst"". De olika stegen guidar dig genom betalningsprocessen och fram till att beställningen slutligen registreras.

Uppdatera ditt kundkonto 

Du kan välja den betalningsmetod som passar dig bäst. Om du exempelvis väljer PayPal leds du vidare till en säker betalningssida (https). Den här betalningsmetoden medför att ditt bankkonto belastas direkt.Om du föredrar att betala via banköverföring kan du istället välja att göra detta. Registrera din betalning till kontot som tillhör Natural Bulbs i Heemstede, Nederländerna, med hjälp av följande bankinformation:
Bank: Rabobank Haarlem, Nederländerna
Kontoinnehavare: Natural Bulbs, Heemstede, Nederländerna
IBAN: NL54 TRIO 0320 7446 98
BIC: TRIONL2U

Uppskjuten betalning 

Om du exempelvis förbeställer under våren för leverans under hösten, kan du välja att skjuta upp betalningen genom att välja alternativet ""banköverföring"". När leveransdatumet i samband med planteringsperioden närmar sig, kommer vi då påminna dig om att genomföra betalningen. Inom planteringsperioden bör du genomföra överföringen direkt så att leveransen kan släppas iväg.

Uppdatera ditt kundkonto  

Du kan uppdatera din kundinformation genom att logga in på ditt konto på webben med e-postadress och lösenord (se ´inloggning´) och sedan gå till ´autentisering´. Detta tar dig till din kundinformation.
Version-en 2.0 | Oct. 2014

Uppdatera ditt kundkonto  

På alla företagstransaktioner gäller Anthos försäljningsvillkor. En gång om året skickar vi dessa till dig. Eventuella villkor från motparten avvisas bestämt, om inte båda parterna skriftligen kommit överens om annat ​

Du kan ladda ner villkoren genom att klicka här